پشتیبانی : از 8 تا 18 ::>>09904652258

اقدام پژوهی تقویت و بهبود نظم دانش آموزان

اقدام پژوهی تقویت و بهبود نظم دانش آموزان
تقویت و بهبود نظم دانش آموزان

تعداد صفحات : 29 صفحه

قیمت: 2500 تومان

مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)

 

مختصری از متن اقدام پژوهی :

باسمه تعالي

جمهوری اسلامی ایران

اداره کلآموزش و پرورش استان ....

اداره آموزش و پرورش شهرستان ....

 

 

عنوان اقدام پژوهی:

چگونه توانستم نظم دانش آموزان پايه اول  را

تقويت کرده و بهبود بخشم؟

نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي:

.....

پست سازمانی:  ....

رشته تحصیلی:  ....

آخرین مدرک تحصیلی .....

دوره تحصیلی:‌ دبستان

سمت فعلی:  آموزگار پايه اول

شماره پرسنلی: .

 

g

 

تقدیم به کسانی که لحظات ناب باور بودن، لذت و غرور دانستن، جسارت خواستن، عظمت رسیدن و تمام تجربه های یکتا و زیبای زندگیم، مدیون حضور آنهاست

تقدیم به خانواده ام

 

تشکر و قدرداني:

از همکاران عزیزم بسیار سپاسگذارم چرا که بدون راهنماییهای ایشان تامین این  پژوهش بسیار مشکل می نمود.سپاسگزارم از آنها به دلیل یاریها و راهنماییهای بی چشمداشت ایشان که بسیاری از سختیها را برایم آسانتر نمودند.

 

 

مقدمه

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم.کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:

از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم.  باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.

محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.

فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.

برای همۀ دانش آموزان فرصت­هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند. به تجربه دیده­ایم که برخی از دانش­آموزان به زودی نشان می­دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می­کنند. با بعضی از دانش­آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می­دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.

 

 بیان وضعیت موجود:

اینجانب .... آموزگار پايه اول دبستان.... سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم و هم اکنون در آموزشگاه عدالت کوهاني مشغول به تدريس هستم. کلاسي که در آن مشغول به تدريس هستم .... نفر دانش آموز دارد.

با شروع مدارس متوجه شدم دانش آموزان اين کلاس با توجه به این که تعداد آنها زیاد نیست نظم کلاس را به هم می ریزند-سر وصدا می کنند- با هم صحبت می کنند-در یک جای ثابت نمی شینند و مدام جابه جا می شوند و با توجه به تذکرات پی در پی مدتی نظم کلاس برقرار می شود اما دوباره به همان وضع سابق بر می گردد و بعد از گفت و گو با معلمان دیگر و مدیر مدرسه و مشاهده ی آن ها در وضعیت های مختلف مانند زنگ تفریح وپرسش از دانش آموزان پایه های دیگر و همچنین در طی گفت و گو با اولیای بعضی از دانش آموزان متوجه شدم وضع این کلاس در موقعیت های دیگر به همین گونه است پس تصمیم گرفتم راهکار مناسبی را برای این مشکل پیدا کنم.

تعریف مفاهیم و اصطلاحات:

تعریف نظم و انضباط  و بی انضباطی:

تعریف لغوی انضباط: استوار شدن، خوب نگه داشتن، نظم داشتن، مرتب بودن، آراستگی، نظم و تربیت[1]

تعریف لغوی نظم: آراستن، ترتیب دادن، به رشته کشیدن مروارید، مرادف ترتیب 11 و نیز به معنی رشته مروارید و کلام موزون قافیه، خلاف نثر[2]

تعریف انضباط: از نظر معنای عبارتست از اعمال قواعد و مقرراتی که یادگیری را تسهیل می کند و اخلال در کلاس را به حداقل کاهش می دهد.

لوفرانسو (1991) معتقد است انضباط بدان دسته از اعمال معلم اطلاق می شود که مانع سرزدن رفتارهای از دانش آموز است که فعالیت کلاسی را مختل یا تهدید به اخلال می کند.

تعریف انضباط از نظر عملیاتی عبارتست از انضباط نقطه اتکای تعلیم و تربیت است و بی انضباطی تعادل ارتباطی

بی انضباطی: هر نوع رفتاری که از ارزشها پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه به فرهنگ) و دارای تکرار و شدت و مداومت است و در زمانها و مکانها متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است.[3]

بی انضباطی رفتاری است که از طرف تعدادی از دانش آموزان انجام می شود و مشکلاتی را برای فرد و معلم بوجود می آورد و معلم  او در راه رسیدن به هدف که ارتقای تحصیلی دانش آموز است با مشکل روبرو می کند و مانع از پیشرفت کار تحصیلی می شود و رفتار آنان نامعقول و نامنظم است.[4]

با وجود تعاريف بالا بي انضباطي را مي توان اينگونه تعريف کرد: انجام دادن هر عمل يا رفتار پذيرفته نشده و نامعقول توسط دانش‌آموز که سازماندهي مدرسه و کلاس را مختل يا تهديد به اخلال مي کند و باعث کاهش کارايي معلم و دانش‌آموزان شده و معلم را در رسيدن به هدف اصلي خود باز مي دارد.

 

یافته های علمی:

علل بي انضباطي دانش‌آموزان

بروز رفتارهايي از دانش‌آموزان که انضباط کلاس را مختل مي‌کند تنها به معلم، کلاس درس مربوط نيست بلکه علل ديگري نيز نظير عوامل آموزشگاهي، خانوادگي، اجتماعي وجود دارند که به طور مستقيم يا غير مستقيم زمينه را براي رفتارهاي مخرب دانش‌آموزان فراهم مي‌کنند. اين عوامل را مي‌توان به مواد زير تقسيم بندي کرد:

الف) علل مربوط به دانش آموزان مانند:

  1. ناراحتي‌هاي جسمي، روحي و رواني   
  2. نداشتن علاقه و انگيزه
  3. سردرگم بودن و بي‌توجهي به انتظارات معلم و کلاس 
  4. نداشتن برنامه‌ي شخصي مطالعه
  5. کم خوابي و خستگي مفرط         
  6. انجام ندادن تکاليف خود
  7. تغذيه نامناسب                            
  8. نااميدي به آينده
  9. استقلال طلبي و مقابله با اقتدار معلم (صفوي)

دانش‌آموزان که مشکلات خاصي ايجاد مي‌کنند در نظر فونتانا شامل دو دسته‌اند:

  1. شاگردان سرآمد :چون بهره‌ي هوشي بالايي دارند، سطح درس خيلي پايين‌تر از توانايي آنهاست پس به طور خلاصه خستگي و کسالت مشکلاتي پديد مي‌آورند.
  2. کودک آسيب ديده شديد: به علت مشکلات بنيادين رواني که در آنها وجود دارند به نوعي ناسازگاري رسيده‌اند و رفتارهاي نامطلوب را به وجود مي‌آورند.[5]

ب) علل مربوط به معلم

  1. فقدان آمادگي جسمي، روحي و رواني معلم     
  2. نامناسب بودن وضعيت ظاهري معلم
  3. ناآگاهي از روش‌هاي جديد تدريس و استفاده از روش‌هاي سنتي
  4. بي علاقگي به شغل معلمي                        
  5. ناتواني در بر قراري ارتباط مطلوب با دانش‌آموزان
  6. تبعيض گذاشتن بين دانش‌آموزان                
  7. نامناسب و نارسا بودن صداي معلم
  8. نداشتن طرح درس                                          
  9. بي‌توجهي به دانش‌آموزان
  10. فعال بودن معلم و منفعل بودن دانش‌آموزان 
  11. استفاده نامناسب از تشويق و تنبيه
  12. بي‌حوصلگي و نداشتن صبر و سعه صدر      
  13. بي نظمي معلم (ديرآمدن به کلاس و ترک کردن زود هنگام آن)
  14. تسلط نداشتن به موضوع مورد يادگيري   
  15. بي‌توجهي به مسائل و مشکلات دانش‌آموزان
  16. مبهم بودن توقعات و انتظارات معلم             
  17. بروز رفتارها و حرکات نامنظم درکلاس
  18. تحقير و تمسخر دانش‌آموزان               
  19. نداشتن روحيه‌ي انتقاد پذيري و خودداري از پاسخ‌گويي به سوالات دانش‌آموزان
  20. ناآگاهي از روش‌هاي اصلاح رفتار
  21. علاوه بر اينها شخصيت معلم نيز ممکن است نقش عمده‌اي در بي‌نظمي و يا برقراري نظم و انضباط کلاس داشته باشد، چنانچه برخي روانشناسان معتقداٌ در جايي که دانش‌آموزان معلم خود را از صميم قلب دوست داشته باشند بي انضباطي وجود نخواهد داشت.

ج) علل مربوط به کلاس درس:

محيط مدرسه را مي‌توان از دو بعد فيزيکي و عاطفي مورد بررسي قرار داد.

تأثير محيط فيزيکي کلاس: وضعيت فيزيکي کلاس مانند، نظافت و پاکيزگي، برخورداري از نور و هواي مناسب، ميز و صندلي راحت و کافي، تخته و وسايل سرمايشي و گرمايشي مناسب نقش انکارناپذيري در ايجاد نظم و انضباط کلاس دارند.

"مارلند" (1975) در اهميت محيط فيزيکي کلاس مي‌گويد: «تأثير فيزيکي کلاس مي‌تواند کمک يا مانعي در آموزش باشد و بخشي از هنر کلاس داري استفاده‌ي مناسب از فضاي کلاس است».

در کلاس که وسايل سرمايشي يا گرمايشي مناسب وجود نداشته باشد، دانش‌آموزان به دليل سرماي زياد يا گرماي بيش از اندازه نمي‌توانند راحت بنشينند. از اين رو مجبور مي‌شوند دست به اعمالي بزنند که نظم کلاس را مختل کند.

 

تأثير محيط عاطفي کلاس:

علاوه بر عوامل فيزيکي کلاس، عوامل عاطفي مانند تعويض مکرر برنامه‌ي درسي، برخورد نامناسب دست اندرکاران ستادي مدرسه با دانش‌آموزان، يکنواخت بودن برنامه‌هاي صبحگاهي يا عصرگاهي مدرسه بي‌توجهي به خواسته‌ها و انتظارات معقول دانش‌آموزان و... را مي‌توان نام برد که شرايط و موقعيت را براي بروز رفتارهاي نامطلوب دانش‌آموزان فراهم مي کند.

د) علل مربوط به خانواده:

صاحب نظران روانشناسي تربيتي يکي از مهمترين نهادهاي موثر در تربيت و رفتار آدمي را خانواده مي‌دانند؛ زيرا محيط خانواده اولين و با دوام‌ترين عامل در تکوين شخصيت کودکان و نوجوانان مي‌باشد عوامل متعدد مي‌تواند در رفتار کودکان و نوجوانان تأثير بگذارد (از جانب خانواده) که به موارد زير اشاره مي‌کنيم.

  1. فضاي رواني و عاطفي؛

منظور مجموعه روابط و تعاملات رواني و عاطفي است که بين اعضاي خانواده وجود داشته باشد و بصورت مستقيم (آموزش‌هاي اخلاقي و...) يا غير مستقيم (همانند سازي و تقليد و...) رفتار فرزندان را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

  1. شرايط ناسالم خانوادگي:

شامل مواردي مانند طرد کودک، تنبيه شديد، عدم توجه به نيازهاي اساسي کودک، انتظار نابجا از کودک و... مي‌باشد.

 

  1. فقدان والدين:

نبود هر يک از والدين، بويژه ما در چنانچه با کمبود ارضاي نيازهاي طبيعي و اساسي همراه شود اثرات ناگواري در شرايط اجتماعي کودک خواهد گذاشت.

  1. عدم ثبات قوانين و معيارهاي اخلاقي:

چنانچه در محيط خانه اصول اخلاقي معيني حکم فرما نباشد يا اينکه اصول ثابت باشند و يا برای کودک تبيين نگردند در ايجاد مشکلات رفتاري کودک نقش خواهند داشت.

  1. ترتيب ولادت: 

از ديدگاه آلفرد آدلر ترتيب ولادت در رفتارهاي افراد نقش دارد آدلر معتقد است جايگاه ويژه فرزندان با تولد فرزند بعدي تهديد مي‌شود و فرزند آخر نگران از دست دادن موقعيت خود نخواهد بود.[6] اختلافات خانوادگي و بي‌نظمي دار خانواده سبب تأثير نامطلوب در رفتار فرد شده و زمينه‌ي لازم را براي بروز رفتارهاي مخرب فراهم مي‌آورد و به اين ترتيب نظم و انضباط کلاس را به هم مي‌زند.

هـ)علل مربوط به روابط اجتماعي:

عوامل اجتماعي اغلب به طور مستقيم تأثير شگرفي در رفتارهاي دانش‌آموزان مي‌گذارد از بين عوامل اجتماعي موثر در رفتارهاي دانش‌آموزان به موارد زير اشاره مي‌کنيم:

  1. طبقه‌ي اجتماعي: شامل مواردي مانند ميزان سواد والدين، فرهنگ حاکم برخانواده و... که هر کدام به نوعي تأثير مي‌گذارد.
  2. گروه همسالان: مهمترين الگوي کودکان پس از والدين که تأثير زيادي در رفتار کودکان مي‌گذارد.
  3. عوامل اجتماعي ديگر: از قبيل تلویزيون که به عنوان الگوي رفتاري از عوامل مهم تعيين کننده در رفتار است.

 و) عوامل رواني:

از عوامل رواني موثر در اختلا‌لات رفتاري مي‌توان به موارد زير اشاره نمود.

  1. تعارض: يعني فرد در مقابل دو هدف قرار گرفته که قادر به انتخاب يکي نيست پس با انتخاب يکي در مقابل ديگري احساس محروميت مي‌کند و موجب پديدار شدن فشار و ناراحتي مي‌شود.
  2. ناکامي:منظور ناراحتي شديد از نرسيدن به يک هدف است . وقتي براي رسيدن به چيزي از لحاظ رواني برنامه‌ريزي مي‌کنيم و به آن نرسيم دچار سرگرداني شده و موجب ناراحتي مي‌شود.
  3. استرس: هنگامي که مجموعه‌اي از عوامل رواني دروني و بيروني در ذهن فرد تبديل به ساختار تهديد کننده يا آسيب رواني مي‌شود  موجب ايجاد فشار و ناراحتي رواني مي‌شود.[7]

برخي از راههاي از بين بردن يا کاهش عوامل بي نظمي 

براي کاهش عوامل بي نظمي دانش‌آموزان بايد ميان خانه و مدرسه هماهنگي وجود داشته باشد.

براي کاهش عوامل بي نظمي معلمان بايد معلم آمادگي تغيير رفتارهاي به عنوان واکنشي نسبت به حقايق آشکار شده توسط مشاهده را داشته باشد.[8]

براي کاهش عوامل بي نظمي موثر از کلاس بايد شرايط فيزيکي کلاس را بهتر کنيم و روابط بين کارکنان و دانش‌آموزان بهتر شود.

براي کاهش اين عوامل در خانواده بايد والدين فرزندان خود را به انضباط تشويق کرده و وظايف شان را در قبال فرزندان خود به خوبي اجرا کنند.

 پیشینه ی تحقیق:

در تحقیق بر روی دانش آموزان یکی از روستا های شهرستان نهاوند مشخص شد موقعیتهای اجتماعی و اقتصادی، سلامت بدنی و توانایی روحی، ثبات عاطفی می توانند در نظم و انضباط دانش آوزدر کلاس تأثیر فراوان داشته باشد. و سعی کنیم با درگیر کردن دانش آموزان با مسولیتهای گروه و کلاس از بی انضباطی دانش آموزان جلوگیری کنیم و آنها را به همکاری تعاون با گروه ترغیب نمود و از ایجاد حساسیت بین دو جنس جلوگیری نماییم. و نوعی خودکنترلی دانش آموزان بر اعمال خود داشته باشند.

  • آقای حسین پیریایی در مقاله ای به بررسی اهميت و ضرورت نظم و انضباط در کلاس، روش تدريس مناسب، راه ها و فنون ايجاد نظم کلاس و يا مديريت کلاس، ويژگي هاي رفتاري و اخلاقي يک معلم و رابطه­ي آن با ايجاد نظم کلاس پرداخته است. همچنين در اين مقاله ضمن تبيين وتوضيح موارد ذکر شده و ارائه­ي راه حل هاي کاربردي بر مبناي تئوري هاي علم تعليم و تربيت در رابطه با موضوع مقاله، در پايان پيشنهادهايي نيز براساس موضوع مهم مديريت کلاس که همه ي معلمان و استادان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي با آن درگير مي باشند، ارائه کرده اند.
  • در مجله رشد معلم اسفند ماه 89 مقاله ای توسط خانم فاطمه بیانی تحت عنوان منابع قدرت معلم ارایه شده که در این مقاله به شیوهای برخورد با دانش اموزان، شیوه های اداره کلاس و ضرورت توجه به نظم کلاس پرداخته شده است. و نیز پیشنهاداتی برای برخورد با دانش آموزان خاطی بیان شده است.
  • در مجله ی پیوند خرداد ماه 88 مقاله ای توسط دکتر اسماعیل سعدی پور و قدرت الله بیابان گرد تحت عنوان چگونه می توان بدون ایجاد مجادله و بحث نظم و انضباط را برقرار کرد؟ ارائه شده که در آن به شیوه های کنترل نظم و انضباط پرداخته است.
  • همچنین در سایت آفتاب مقاله ای تحت عنوان یادگیری، محصول مدیریت کلاس به بررسی تغییرات‌ عمیق‌ در نظام‌ آموزش‌ و پرورش‌ و تغییر در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های‌ آموزشی‌، پرداخته و بسیاری‌ از معلمان‌ را در رویارویی‌ با مسایل‌ و مشکلات‌ آموزشی‌ فاقد توانایی‌های‌ لازم‌ و اساسی‌ دانسته و استفاده از روش‌های‌ قدیم‌ و مهارت‌های‌ سنتی‌ و انفرادی‌ برای‌ اداره‌ی‌ کلاس‌ را باعث‌ کندی‌ فرایند یاددهی‌ - یادگیری‌ و آسیب‌پذیری‌ امر آموزش‌ میداند. لذا مدیریت‌ کارآمد معلمان‌ و ایجاد شرایط لازم‌ برای‌ تسهیل‌ در امر یادگیری‌ در کلاس‌ درس‌ که‌ مطابق ‌نیازها و ویژگی‌های‌ فراگیران‌ باشد، را لازمه‌ی‌ جامعه‌ی‌ امروزی‌ و راه‌گشایی‌ بسیاری‌ از مشکلات‌ نوجوانان‌ برمی شمرد. و توصیه میکند به ‌جای‌ این‌ که‌ به ‌دانش‌آموزان‌ توصیه‌ی‌ نظم‌ و انضباط شود، باید به ‌معلمان‌ یادآوری‌ گردد که‌ در اداره‌ی‌ کلاسشان‌ از روش‌های‌ نوین ‌مدیریت‌ کارآمد بهره‌ جویند.
 گرد آوری شواهد1:

برای اینکه بتوانم درباره پرسشی که مطرح کرده بودم اطلاعات دقیق تری بدست آورم تصمیم گرفتم این موضوع را با همکاران صاحب نظر در این زمینه، در میان بگذارم.

زمینه کار را فراهم کرده و در یک فرصت مناسب موضوع را با همکاران در میان گذاشتم

همکاران عقاید و نظرات مختلفی داشتند. همچنین با دانش نیز گفت­وگو کردم و نکات عمده­ی حرف­های همکاران و دانش آموزان را یادداشت کردم..

 

نظر خواهی از همکاران جهت کسب اطلاع از وضعیت رفتاری دانش آموزان در کلاس های دیگر

معاون مدرسه اظهار داشت که بیش تر دانش آموزان به غیر از ۲ یا ۳ نفر از آنها در زنگ تفريح نيز و اکثر صحبت هایشان نیز در خصوص درس و مدرسه نیست، تعدادی از آن ها کتاب خود را جا گذاشته و سر کلاس حاضر نمی کنند، حتی بعضی از آن ها کتاب و وسایل خود را در کلاس جا گذاشته گاهی اوقات تعدادی از آنها را به علت بی انظباطی به دفتر می فرستند و یا جای بعضی از آن ها را عوض می کنند و در مجموع  رفتار آن ها را مخل کلاس و آموزش می دانند.

معلم ورزش: دانش آموزان برای رفتن به حیاط و ورزش کردن بدون نظم از کلاس خارج می شوند و همدیگر را هل می دهند، وسایل بازی را در انحصار خود قرار می دهند و اجازه نمی دهند دیگران از آن استفاده کنند توپ ها را در جای مخصوص وسایل ورزشی قرار نمی دهند.

 

مشاهده و ثبت دقیق رفتار دانش آموزان در موقعیت های مختلف از جمله زنگ تفریح و مراسم های صبحگاهی و در کلاس درس:

در مراسم صبحگاهی نظم و انظباط را رعایت نمی کنند و در صف مشخصی نمی ایستند و با ایجاد سر و صدا و مزه پرانی مخل اجرای

 

 

 

[1] عمید، حسن، فرهنگ فارسی، ص245

[2] همان، ص 1213

[3] اصغری پور، حمید، کلیات راهنمایی و مشاوره، ص 126

[4] ایزابل، کلاک، راهنمایی مشاوره کودک در مدرسه، ص 85-80

[5] فونتانا، دیوید، کنترل کلاس

[6] اصغری پور، حمید، کلیات راهنمایی و مشاوره

[7] همان

[8]فونتانا، دیوید، کنترل کلاس


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,550 تومان
(شامل 15% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
sdf0016_2004244_2276.zip644.5k





اقدام پژوهی آموزش نحوه استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزان

اقدام پژوهی آموزش نحوه استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزان آموزش نحوه استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزان تعداد صفحات : 31 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی :   چکیده در هزاره سوم ویژگی بدیهی دنیای امروزی نفوذ اجتناب ناپذیر فناوری و اطلاعات توسط تکنولوژی مورد استفاده در همه جوانب زندگی انسان می باشد همه شاهد تولد و رشد روز افزون دنیای مجازی و شخصیت های سه بعدی هستیم ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

اقدام پژوهی آموزش نحوه استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزان

اقدام پژوهی آموزش نحوه استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزان آموزش نحوه استفاده صحیح از اینترنت به دانش آموزان تعداد صفحات : 31 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی :   چکیده در هزاره سوم ویژگی بدیهی دنیای امروزی نفوذ اجتناب ناپذیر فناوری و اطلاعات توسط تکنولوژی مورد استفاده در همه جوانب زندگی انسان می باشد همه شاهد تولد و رشد روز افزون دنیای مجازی و شخصیت های سه بعدی هستیم ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

اقدام پژوهی برطرف کردن ناسازگاری دانش آموز

اقدام پژوهی برطرف کردن ناسازگاری دانش آموز برطرف کردن ناسازگاری دانش آموز تعداد صفحات : 29 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی :   چکیده: این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی و رفتاری دانش آموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی در کلاس درس و حیاط مدرسه و....، مسخره کردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان، حسادت، بی حوصلگی، ف ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

اقدام پژوهی برطرف کردن ناسازگاری دانش آموز

اقدام پژوهی برطرف کردن ناسازگاری دانش آموز برطرف کردن ناسازگاری دانش آموز تعداد صفحات : 29 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی :   چکیده: این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی و رفتاری دانش آموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی در کلاس درس و حیاط مدرسه و....، مسخره کردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان، حسادت، بی حوصلگی، ف ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

اقدام پژوهی راهکارهای افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان به درس قرآن

اقدام پژوهی راهکارهای افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان به درس قرآن راهکارهای افزایش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان به درس قرآن تعداد صفحات: 40 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده عنوان اقدام پژوهي حاضر اين است که، چگونه توانستم ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول را به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن افزايش دهم؟ و هدف اصلي آن نيز افزايش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان يا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

اقدام پژوهی راهکارهای کاهش میزان پرخاشگری دانش آموزان

اقدام پژوهی راهکارهای کاهش میزان پرخاشگری دانش آموزان راهکارهای کاهش میزان پرخاشگری دانش آموزان تعداد صفحات : 33 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی : چکیده پرخاشگری‌ وسیله‌ ای رفتاری‌ است‌ که‌ فرد به‌ وسیله‌ آن‌ خواستار به‌ دست ‌آوردن‌ هدفی‌ دیگر است‌ و ابداً قصد حمله‌ به‌ دیگران‌ یا اذیت‌ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

اقدام پژوهی تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان

اقدام پژوهی تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان تعداد صفحات : 26 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)   مختصری از متن اقدام پژوهی : تقدیر و تشکر از آنجایی که تجلیل از معلم، سپاس از انسانی است که هدف و غایت آفرینش را تامین می کند و سلامت امانت هایی را که به دستش سپرده اند، تضمین؛ بر حسب وظیفه و از باب "من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر اللَّه عزّ و جلّ": ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

ترغيب معلمين آموزشگاه به تدريس با استفاده از کامپيوتر و اينترنت

ترغيب معلمين آموزشگاه به تدريس با استفاده از کامپيوتر و اينترنت ترغيب معلمين آموزشگاه به تدريس با استفاده از کامپيوتر و اينترنت تعداد صفحات : 35 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی : یکی از استفاده های فناوري اطلاعات  که امروزه به صورت یک امر فراگیر تبدیل شده است استفاده از کامپيوتر و اینترنت می باشد، اما متاسفانه طبق ارقام ارائه شده توس ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

حل نمودن مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

حل نمودن مشکلات رفتاری در سرویس مدارس حل نمودن مشکلات رفتاری در سرویس مدارس تعداد صفحات : 28 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی : فهرست مطالب مقدمه توصیف وضع موجود و تبیین مسئله گردآوری اطلاعات (شواهد 1) تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها انتخاب راه حل موقت اجرای طرح جدید و ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان 2,550 تومان 15% تخفیف

پرسش مهر 96 تحمل افکار دیگران

کاملترین پرسش مهر 96 در قالب فایل ورد با 28 صفحه از راهکارها تا نقش خانوادهفرمت : ورد و پی دی افتعداد صفحات : 28 صفحهفهرستچکیده 1مقدمه. 2بیان مسئله. 5راهکارها 10پیشنهادات... 15راهکارها 20نتیجه گیری.. 23منابع.. 24     چکیدهآنچه می­بایست در مدارس کشور ما صورت پذیرد، ایجاد روحیه و فرهنگ تعامل­پذیری با یکدیگر و تحمل افکار و اعتقادات دیگران است. در صورتی که دانش­آموزان، معلمی ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,000 تومان